Jak działa cross-selling?
Sprzedaż komplementarna (krzyżowa) to prosty, a zarazem wyjątkowo skuteczny sposób na zwiększenie wartości pojedynczej transakcji. Ta popularna metoda marketingowa pozwala osiągać lepsze wyniki sprzedażowe jednocześnie zwiększając satysfakcję konsumentów. Na czym to polega?
Zasady są proste: przy zakupie konkretnego produktu lub usługi firma oferuje klientom dodatkowe produkty bądź usługi dopasowane do pierwotnie wybranego towaru. Dobrym przykładem jest zakup szkolenia, a przy finalizacji zamówienia propozycja wyboru bardziej zaawansowanego wariantu w atrakcyjnej cenie. Cross-selling z https://commplace.pl/blog/czym-jest-sprzedaz-komplementarna/ sprawdza się niezależnie od branży – można wykorzystać go w przypadku fizycznych towarów lub wykonywanych usług.
Aby osiągnąć zamierzone wyniki, trzeba dokładnie przeanalizować sytuację marki i potrzeby samych klientów. W przypadku droższych towarów czy usług cena dodatków zazwyczaj jest stosunkowo niska, dlatego klienci chętnie po nie sięgają. Z tego powodu oferowane dodatkowe produkty powinny mieć niższą wartość niż produkt bazowy.
Czy sprzedaż komplementarna jest skuteczna?
Cross-selling przynosi realne efekty – według branżowych statystyk produkty rekomendowane stanowią nawet do 30% całkowitej sprzedaży, polecane dodatki mają więc znaczący wpływ na finalną wartość zakupów. Co ważne, sprzedaż komplementarna jako technika sprzedażowa niczego nie narzuca, a jedynie oferuje. Dzięki temu klienci czują, że marka dba o ich potrzeby bez wymuszania dokonywania zakupu.
Co robić, gdy obrana taktyka nie przynosi rezultatów? Jeśli firma boryka się z problemami, a wdrażane rozwiązania nie są skuteczne, warto postawić na agencję odpowiadającą za PR kryzysowy. Kryzysowe public relations z https://commplace.pl/blog/czym-jest-pr-kryzysowy/ to nie tylko gaszenie wizerunkowych pożarów, ale także zarządzanie kryzysowe czy naprawa wizerunku firmy.