To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców. Jeśli chcesz promować się przede wszystkim lokalnie, dobrze się sprawdzi reklama na samochodzie! Zwłaszcza w większych miastach (np. Rzeszów) naprawdę warto w nią zainwestować.
Oklejanie samochodów – odpowiedni projekt
Oczywiście na sukces reklamy mobilnej w dużej mierze składa się odpowiedni projekt. Reklama na samochodzie rządzi się bowiem swoimi prawami. Po pierwsze, nie może zawierać zbyt dużo treści. Kierowcy czy przechodnie mają zwykle tylko sekundy na przeczytanie napisów, dlatego muszą być krótkie i nieskomplikowane. To także powód, dla którego szczególne znaczenie ma dobór odpowiedniej czcionki. Powinna mieć odpowiednią wielkość i krój, które sprawią, że będzie czytelna nawet z większej odległości.
Po drugie, jak wiadomo jeden obraz może zastąpić tysiąc słów, więc dobrze jest na takiej reklamie umieścić przemyślaną grafikę. Skutecznie przykuje uwagę i zapadnie w pamięć.
Reklama na samochodzie – wykonanie
Profesjonalny projekt to połowa sukcesu, ale żeby jej dopełnić trzeba jeszcze zadbać o folię dobrej jakości i precyzyjne naniesienie jej na powierzchnię pojazdu. Nawet najlepiej zaprojektowana reklama na samochód może się okazać nieskuteczna, jeśli auto zostanie niedbale oklejone. A okazuje się, że naniesienie folii wcale nie jest takie proste i wymaga sporej wiedzy i doświadczenia. Warto więc oddać samochód w ręce fachowców, żeby wzrok przechodniów i kierowców przyciągała treść reklamy na naszym aucie, a nie purchle i załamania…
Skuteczna reklama mobilna
Kiedy już zadbasz o wspomniane wyżej czynniki – odpowiedni projekt i jego wydruk oraz naniesienie na powierzchnię samochodu, pozostaje jeszcze jedno – trzeba się nim przemieszczać. Aby reklama na samochodzie przyniosła rezultaty, trzeba jej używać. Zaparkowany samochód z reklamą, raczej za wiele dla Ciebie nie zrobi. Zastanów się więc gdzie i jakiej porze jest największy ruch w mieście i właśnie tam, używaj swojego auta. Reklama mobilna musi być w ruchu, żeby pracować na Twoją rzecz! A ile kosztuje oklejanie samochodów?
Oklejanie samochodów – ceny
Jeśli zastanawiasz się ile kosztuje oklejanie samochodów, to ten fragment artykułu zainteresuje Cię najbardziej. Za przykład weźmy Drukarnię Creative Partner. Można tutaj okleić samochód różnej wielkości (osobowy, minivan, dostawczy, ciężarowy), a także naczepę czy autobus. Ile to kosztuje? Cena zależy od wielkości pojazdu i rodzaju folii.
Samochody można okleić folią:
- ploterową,
- polimerową z laminatem UV,
- wylewaną z laminatem UV.
Niektórzy decydują się na oklejenie samych szyb, a do tego używana jest jeszcze inny rodzaj folii.
Jeśli masz samochód osobowy lub minivana i wybierasz oklejanie folią ploterową, cena zaczyna się od 300 zł netto. Projekt kosztuje od 100 zł netto. Samochody dostawcze oklejane są folią polimerową w cenie od 400 zł netto.
Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę fakt, że w wielu wypadkach to kształt samochodu i wielkość reklamy decydują o tym jakiej folii trzeba użyć. Nie zawsze więc da się wybrać tę najtańszą. Prawda jest jednak taka, że folia wylewana choć najdroższa wygląda zdecydowanie najlepiej i ma najdłuższą trwałość. A skoro to i tak wydatek jednorazowy, czy nie warto zapłacić więcej i dłużej cieszyć się lepszym efektem?
Decydując się na oklejanie samochodu trzeba pamiętać, że jest to inwestycja na lata. To duża zaleta tego typu reklamy. Poza tym można jej używać wszędzie, gdzie tylko się chce. Nie płaci się przy tym za żadne miejsca reklamowe i nie trzeba załatwiać żadnych pozwoleń, co jest często wymagane przy wielkoformatowych reklamach zewnętrznych. Dlatego jeśli jeszcze nie próbowałeś reklamy na samochodzie, spróbuj!